Een zeldzaamheid onder de sportwagens! De Lola T70 werd door de Britse fabrikant Lola Cars geproduceerd vanaf 1965. Er werden in totaal slechts 88 auto’s geproduceerd, wat de raceauto tot een echt collector’s item maakt. Je kan met de Lola T70 MKIIIb “No.55”, Nürburgring 1000 km 1969 van het Zwitserse raceteam Scuderia Filipinetti over je circuit racen en de gele racer met het startnummer 55 aan de overwinning helpen. De Lola T70 werd ontwikkeld als een tweezits race sportwagen voor de ongelimiteerde Groep 7 sportwagen raceseries in Engeland en de USA. Met de coupé-versie die vanaf 1967 werd gebouwd, kon de auto vervolgens ook deelnemen aan het wereldkampioenschap eenmotorige auto’s. De Lola T70 wordt beschouwd als de meest succesvolle race tweezitter in Engeland. Soms duiken deze auto’s ook op bij veilingen. Als je een Ferrari te saai vindt of een Porsche te mondain, kan je het eens proberen – al wordt gezegd dat het vrij moeilijk is om eraan te beginnen. Het valt te betwijfelen of de Lola vandaag de dag nog op de weg zou worden toegelaten, zoals dat ooit in Zwitserland het geval was. Historisch slot car plezier: de eerste variant was de Lola T70 Spyder. In 1966 verscheen de Lola T70 Mk II Spyder, die in 1967 werd vervangen door de Lola Mk III Spyder. John Surtees werd in 1966 wereldkampioen in de CanAm series op Lola, maar in het daaropvolgende jaar kon slechts één race worden gewonnen tegen de McLaren M6A-Chevrolet. De eerste gesloten auto was de type Lola Mk III Coupé, die in 1967 verscheen hij werd vervangen door de type Mk IIIB Coupé die in 1969 verscheen en tot 1970 werd gebouwd. De raceauto is uitgerust met voor-, achter- en remlichten. De DIGITAL 124 auto is digitaal bestuurbaar en kan ook individueel worden gecodeerd.
code: 1728971
prijs: 79.90 (klik hier voor meer informatie)